Pages

Monday, November 12, 2012

Kandungan Makanan Paling Teruk

Ramai orang apabila disebut tentang gemuk, mereka akan segera takut dan berdoa agar sentiasa kelihatan langsing. Tetapi mereka tidak sedar apa yang lakukan setiap hari boleh mendorong kepada kegemukan dengan kadar lebih segera dari yang dijangka.

Berikut antara makanan yang mereka biasa makan hampir setiap hari yang boleh membawa kepada kegemukan: 

  • Kentang goreng - Mengandungi lemak trans yang merbahaya. Antara penyumbang lemak tertinggi kepada tubuh manusia. Boleh membawa masalah jantung dan strok. Makan setiap hari dan anda mungkin tidak akan hidup lebih lama.
  • Marjerin - Hampir 40% kandngan lemak trans. Katakan TIDAK sepertimana anda berkempen kepada perokok.                                                                                   
  • Kek & Donut - Satu lagi penyumbang utama kepada kegemukan. Mengandungi lemak trans yang tinggi lebh-lebih lagi yang meletakkan pelbagai perisa sebagai toppings.  
  • Salad & Mayonis - Juga menganundgi lemak trans yang tinggi. Kebanyakannya menggunakan hydrogentaed oil. Menyumbang kepada penyakit jantung dan strok.
Ada banyak lagi makanan yang menjadi penyumbang kepada kegemukan. Di atas ini adalah antara penyumbang terbesar yang akhirnya membuatkan anda dalam masalah. Lemak trans adalah pembunuh senyap. 
Anda Suka Artikel Ini...?

Get Free Email Updates Daily!

Follow us!

3 comments:

Selamat Sejahtera TMI. Saya baru saja mengikuti blog anda malam ini.. secara kebetulan ketika sedang asyik mencari resepi-resepi baru untuk membuat kek! hahaha. selesai satu entri, saya godek-godek entri lain.. sehingga lah saya ter-addicted dengan blog anda. saya bercadang untuk menghantar emel pada penulis tapi tak ketemu alamatnya. setelah penat membongkar fakta-2 yang tak terjangka dan omagodd, saya rasa sangat menyesal kerana selama ini, kehidupan yang disangka sihat rupanya penuh dengan usaha untuk membunuh diri (tanpa disedari :'( ) saya hampir menangis mengenang betapa dunia masa kini penuh dengan penipuan. Terima kasih saya ucapkan. =) Serasa ingin saja saya ubah cara pemakanan saya malam ni juga! tapi saya bingung. sebagai orang melayu yang pastinya mempunyai lidah melayu, mmg kita takkan lari dengan penggunaan minyak dalam masakan. ditambah pula dengan fakta tentang roti putih dan susu lembu yang hanya sihat pada luaran.. saya sangat bingung. apa yang harus saya makan hahaha. jika tidak keberatan, bolehkan TSM berkongsi cara pemakanan dan makanan apakah yang paling selamat untuk dimakan selain dari buahan dan sayuran? adakah tepung juga mempunyai bahan chemical yang berbahaya? saya mohon tips dan saranan anda dalam membantu saya dan lain-2untuk memulakan hidup yang sihat kembali =) terima kasih sekali lagi teruskan perjuangan anda dalam menegakkan keadilan dan menunjukkan kebenaran =)))

saudari boleh terus emel kpd administrator di adzhar05@gmail.com
admin tentu akan beri tips yg berguna utk anda.

salam tuan ,,
saya telah menhantar email kpd alamat berikut
adzhar05@gmail.com

semoga tuan dpt berkongsi ttg penawar kanser secara alami ..

terima kasih .

Labels